A reformáció olasz aspektusáról tanulok; semmi érdekfeszítő, hacsak az nem, hogy Kálvin Genfjét Ginevrának hívják olaszul, ami vicc, mert az nekem Arthur király nője, meg Sárkány és papucs. Bemásztam ma délelőtt a könyvtárba, a drága könyvért. Miután a katalógusban nem volt, gondoltam, azért rákérdezek, mert nem hiszem el, hogy nincs. Két könyvtároslány balra, mindkettő szép, az egyik okos is, helló, izé, ezt a könyvet keresem, és nem találom, meg tudjuk nézni esetleg valami gépben? Kedves mosollyal kimutatnak jobbra (ahol egy szalontüdőarcú ember ül, akihez szándékosan nem akartam odamenni), hogy majd a kolega megmondja. Unottan felnéz, mi a cím? Újkori történelem a Donzelli történelmi sorozatában. Ki a szerző? Nincs szerző, szerkesztő van… Ki a szerző? Jól értette, nincs szerző, vagyis van, (odahaza megszámoltam) 24 darab, minden leckét más írt, ugye, és szerkesztőből is van öt, bár, hogy mit szerkesztettek ezen öten, el nem tudom képzelni, ha már ennyi ember csinál valamit, az inkább domino day lesz, nem könyv, de mindegy. Rómában jött ki, ’98-ban először. Nézi, üti, nyomja, kiordít jobbra, a lányokon túlra, erre megjelenik ugyanabból az alomból származó testvére, akivel ketten kezdik nyomni. A billentyűzetet. Én már szólni sem mertem, hogy rossz adatbázisban keresnek, mert féltem, hogy megeszik az agyamat. Aztán megtalálták, és fél óra várakozás után olvashattam is. Jó bő lére eresztették ám a semmit. Két tétel volt kritikus, amihez ötletem sem volt, ez a „Forradalom, és kereskedelem”, de ez tkp. csak a németalföldi, meg az angliai eseményekről szól; a másik meg a „Régi olasz államok”, ami totál homály, azt tudom, melyik család melyik városban tenyészett, de hogy azok hogyan fúrták, meg mérgezgették egymást a szabadidejükben, azt passzolnám. A legjobb, hogy erről semmi nem derült ki a könyvből sem. (Készül most a sorozat a Borgiákról, nézze majd mindenki, mert apám benne sztár, és nem Jeremy Irons!) A negyvenszemélyes olvasóterem egyébként tele volt, és mindenki mormogott maga elé, én nem tudom, ezek így tanulnak? Velem szemben a srác is, azt hittem, szellemet idéz, vagy Belzebubbal alkudozik, hogy átmenjen holnap. Feladtam aztán, és ha már ott voltam, elmentem Riminihez, mert megírtam a dolgozatát egy hete, és nem válaszolt. Megismert, nem örüt, de megismert, és mondta, hogy ő nem kapott semmit, küldjem el neki az otthoni címére. Néhány nap, és véleményezi.     

Apropó: a Capra-Ghittolini-Peruta-féle Corso di storia agyament térképe Velencét Udine helyére teszi. Kell-e ezek után csodálkozni, hogy az 1848-as térkép Pestet pedig, tessék megkapaszkodni, Belgrád helyétől délnek. Oda is írja, hogy 15 marzo forradalom, az Impero Ottomano közepén. Magyarország (és Horvátország), egyébként főváros nélkül az „Osztrák-Magyar Birodalom”, Ausztria, és az örökös tartományok nélkül, mert azt a Német Szövetséghez csapták. Ezt a baromságot, azt hiszem, most nem tanulom meg, és ha lesz alkalmam, majd protestálok.

komment

Címkék: egyetem

süti beállítások módosítása